wtorek, 21 lipca 2015

Kamieniołom Ostrowski





B. Kotula opisując stanowiska , niektórych gatunków  podaje lokalizacje w Kamieniołomie Ostrowskim. Zastanawiałem się gdzie znajduje się to miejsce . Ostrów znam dobrze ale nigdy nie widziałem tam kamieniołomu . Wioska  leży po lewej stronie Sanu , i tam też szukałem , ale to był błąd .W kwietniu wybrałem się na wycieczkę do lasu między Prałkowcami a Dybawką . Las wyjątkowo piękny z różnorodną roślinnością , w środkowej części ma stromy cypel na szczycie którego znalazłem liczne niebieskie kwiatuszki przypominające niezapominajki , była to ułudka leśna . Kotula pisał, że ułudka  rośnie właśnie na Kamieniołomie Ostrowskim . Kamienia tam niewiele , ale ze szczytu , gdy drzewa nie wypuszczą jeszcze liści  rozciąga się wspaniały widok na dolinę Sanu  . Oprócz ułudki znajduje się tu też duże stanowisko tojadu mołdawskiego . Całe płaty rosną u podstawy  cypla ,100 m od drogi Przemyśl Krasiczyn i w pobliskim  lesie , od strony Prałkowiec . Inne znajdujące się tu ciekawe rośliny to: czosnek niedżwiedzi , podkolan zielonawy , obrazki wschodnie typowe i lilia złotogłów. Niestety gdy byłem tam drugi raz , cały las był zryćkany kołami traktorów .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz