środa, 28 stycznia 2015

Przyrodnicze zainteresowania

Pod pojęciem ciekawe rośliny , rozumiem te gatunki , które są rzadkie dla flory Przemyśla , rzadkie dla flory Polski lub podlegają ochronie gatunkowej. Opisując nazwy gatunkowe używam nazw polskich , ponieważ uważam , że  nadmierne stosowanie nazw łacińskich czyni botanikę nauką nudną , dostępną tylko dla wtajemniczonych. Opisując roślinę starałem się uwzględnić częstotliwość występowania na danym stanowisku. Zdecydowana różnica jest między stanowiskiem gdzie występuje 1 okaz rośliny a stanowiskiem gdzie jest tysiące okazów danego gatunku. Rośliny oznaczałem sam i dzięki  pomocy specjalistów z www. atlas roślin naczyniowych. Mam nadzieję , że rośliny są prawidłowo oznaczone za wszystkie krytyczne uwagi z góry dziękuję. Botanika jest bardzo ciekawa a połączona z szukaniem botanicznych skarbów czyli stanowisk roślin rzadkich daje wiele przyjemności. Każdy na terenie gdzie mieszka może zabawić się w botanicznego odkrywcę. Trzeba zapoznać się z dostępnymi pracami opisującymi florę danego terenu by móc ocenić czy znaleziona roślina jest perełką botaniczną. Oczywiście wiele znalezionych gatunków pominąłem a wpisałem tylko najciekawsze. Rośliny podzieliłem subiektywnie na grupy nie związane z uszeregowaniem w kluczach. Wycieczki botaniczne robiłem w latach 2013 i 2014.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz