wtorek, 22 września 2020

Spływ pontonowy Sanem z Krasiczyna do Przemyśla .

 15 września . Ponton jest o tyle lepszy od kajaka , że łatwo jest go przenosić i transportować . Niestety na wodzie jest dużo wolniejszy . Przepłynięcie 16 kilometrów na odcinku Sanu od Krasiczyna do Przemyśla zajęło mi 6 godzin . Trasa jest malownicza , ponieważ mija się zalesione wzgórza : Leoncina . Kaczmarowa i Marusia . Przez pierwsze kilometry San jest kamienistą górską rzeką o szybkim  nurcie , potem  staje się leniwym , głębokim rozlewiskiem .




Płynąc zrobiłem małą inwentaryzację rdestnicy nawodnej  ( Potamogeton nodosus ) . Gatunek ten na północ od Przemyśla występuje masowo . Tutaj są jednak Karpaty . Rdestnica nawodna występuje w Karpatach bardzo rzadko i znajduje się w Czerwonej Księdze Roślin tych pięknych gór . Spotkałem ją w trzech miejscach gdzie tworzyła przy brzegach , agregacje o powierzchni od kilku do kilkunastu metrów , Na wysokości Hołubli   49.801931,22.651212  ,  za Wapowcami w pobliżu żółtej rury 49.8035537,22.683270,  pod Białą Skałą 49.785551,22.687132 .




6 komentarzy:

  1. Jak inaczej świat wygląda z poziomu wody, jakby ładniej:-) co to za drzewo z taką masą korzeni nad wodą? teraz jest dosyć płytko w Sanie, w Babicach widzieliśmy, jak spychali kajaki w wodzie poniżej kolan; piękny mamy wrzesień; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście płynąc rzeką jest się jakby w innym wymiarze .Te drzewa to wierzby , tworzą przy brzegu takie twory pokażnych rozmiarów. Poziom wody jest niski , też musiałem w jednym miejscu przepychać ponton .Serdecznie pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam "dmuchawca", więc łączę dwie zalety w jednym ciele. Jedyny minus to podatność na uszkodzenia, po prostu muszę uważać.
    A akwen świetny, jeszcze tam nie pływałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba też skorzystam z tej opcji . A gdzie u siebie pływasz ?

      Usuń
    2. Wszędzie gzie się da - Dunajec, Biała Wisłoka, zalewy w Dwudniakach itp.

      Usuń
    3. Muszę się wybrać na Dunajec .

      Usuń