wtorek, 12 czerwca 2018

Kukułka krwista typowa pod przekażnikiem czyli potwierdzenie stanowiska.

Stanowisko kukułki krwistej (Dactylorhiza incarnata) na Zniesieni znalazłem jeszcze w 2014 roku. Oznaczyłem sam , porobiłem zdjęcia , ale potem na podstawie tych zdjęć nie dało się ostatecznie potwierdzić , że to jest kukułka krwista. 23 maja 2018 roku wybrałem się pod przekażnik . Łąki nie były wykoszone i znalazłem znowu dwa wilgotne miejsca gdzie rosło po kilka okazów kukułki krwistej.<49.773628,22.767335><49.772014,22.766713>







Uważam że jest to ten gatunek. Liście bez plam , szersze u podstawy, ostroga stożkowata prosta sięgająca do połowy zalążni , liście górne przewyższające kwiatostan.Według ostatnich badań gatunek na terenie Karpat Polskich został stwierdzony na 11 stanowiskach. Dokładam do tego jeszcze 3 swoje stanowiska potwierdzone : Bóbrka , Tarnawce , Przemyśl Zniesienie i jedno do potwierdzenia w Reczpolu.Okaz z Reczpola.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz