poniedziałek, 25 czerwca 2018

Gółka w Łętowni czyli łąki pełne niespodzianek.

10 czerwiec . Na łąki w Łętowni trafiłem jeszcze na wiosnę , zapowiadały się ciekawie<49.814456,22.707928>. W tym sezonie postanowiłem częściej odwiedzać tereny po lewej stronie Sanu , należące do Pogórza Dynowskiego. Są one mniej przebadane i łatwiej znaleść tam coś nowego. W Łętowni na opisywanych łąkach jeszcze w maju trafiłem na duże ilości zarazy czerwonawej ,setki sztuk . Roszponka warzywna rosła już w mniejszej ilości ale za to stanowisko miodownika melisowatego i towarzyszącego mu buławnika wielkokwiatowego było ogromne , setki roślin w lesie graniczącym z łąkami<49.815231,22.706469>.W czerwcu wybrałem się tam jeszcze raz i znowu niespodzianka , tym razem kwitło około setki okazów gółki długoostrogowej(Gymnadenia conopsea) , niektóre okazy liczyły 1 m wysokości.Gatunek ten był podawany z Łętowni przez B.Kotulę. Inne ciekawsze gatunki to przetacznik pagórkowy, oman wielki, czosnek winnicowy,Trafiło mi się jeszcze jedno ciekawe odkrycie ale o tym w następnym wpisie.





Zapomniałem o głowience wielkokwiatowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz