wtorek, 11 kwietnia 2017

Duety






Już wspominałem , że udawało mi się odnajdywać rzadkie gatunki rosnące blisko siebie : lilię z naparstnicą , widłaka z kukułką Fuchsa , goryczkę krzyżową z zarazą macierzankową , kosatkę z gółką. Tym razem będąc na Ostrowskim kamieniołomie "ustrzeliłem" trzy duety : lilię z tojadem , tojad z obrazkami i obrazki z czosnkiem niedżwiedzim. Stanowisko tojadu jest większe niż podawałem , na około 10 ha rośnie setki a może więcej roślin. Ułudka ma się całkiem dobrze , zajmując stare miejsce , jest to jedyne stanowisko w Województwie Podkarpackim. Stojąc tak na stromym cyplu miałem świadomość , że między Przemyślem a Krakowem nie ma drugiego takiego miejsca. Za trzy dni okazało się  , że jest jeszcze drugie a nawet i trzecie.                                                                                                                                                             Zdjęcia z pierwszego wpisu zaginęły na tych przedstawionych : len austriacki i dzwonek syberyjski Jamy, tojad z parzydłem Las pod Marusią , jaskier polny z ostóżeczką Łąki omanowe , leniec z przetacznikiem ząbkowanym Maziarnia ,zaraza macierzankowa z goryczką krzyżową na Zniesieniu , kłokoczka z tojadem Las pod Marusią.

Odnaleziony duet , kukułka Fuscha i widłak .


Odnaleziona gółka z kosatką w Maziarni .


Dzwonek syberyjskii czyściec prosty , Jamy.

3 komentarze:

  1. Wypada pogratulować!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ~Maria z Pogórza Przemyskiego13 kwietnia 2017 10:54

    Pewnie rośliny też lubią dobre towarzystwo:-)
    Wesołych Świąt, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń